Monday, June 22, 2009

MUQADDIMAH

Alhamdullilah, segala puji bagi Allah S.W.T., selawat dan salam ke atas junjungan Nabi Muhammad s.a.w., keluarga dan sahabat-sahabatnya.
Tujuan blog ini diwujudkan adalah untuk berkongsi maklumat kepada seluruh masyarakat khususnya ibubapa/penjaga yang menghantar anak mereka di PASTI Sg Semambu ini.
PASTI Sg Semambu ditubuhkan dan mula beroperasi pada tahun 1989. Ia terletak di 252, MK 5, Sg Semambu (belakang pejabat PKR Sg Semambu). Sekarang PASTI ini telah berumur 20 tahun. Pada sessi tahun 2009 ini, PASTI Sg Semambu mempunyai 74 orang murid (Lelaki:39 orang/Perempuan:35 orang). Jumlah murid 5 tahun seramai 38 orang manakala jumlah murid 6 tahun seramai 36 orang. PASTI Sg Semambu mempunyai 4 buah kelas (2 buah kelas untuk 5 tahun dan 2 buah kelas untuk 6 tahun). Seramai 4 orang guru dan seorang pembantu berkhidmat di PASTI ini.
Demikianlah serba sedikit pengenalan PASTI Sg Semambu yang dapat dipaparkan disini. Pihak kami akan menyampaikan berita-berita dan aktiviti-aktiviti berkenaan PASTI ini dan PASTI di peringkat kawasan, negeri dan pusat dari masa ke semasa, insyaAllah. Kami mengharapkan ibubapa/penjaga serta orang ramai dapat memberi komen yang membina demi kebaikan pendidikan di PASTI untuk akan datang.
Sekian. Terima kasih.

Mohtar Bin Mohamad
Setiausaha
PASTI Sg Semambu
mohtarmohamad@yahoo.com

No comments:

Post a Comment